Los bericht bekijken
  #1 (permalink)  
Oud 19-01-2010, 14:12
DeadPoet DeadPoet is offline
Vintage Member

Reputatie: DeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatie
Standaard Mic shootout: Contrabas micro experiment

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van iets wat ik moet opnemen en deze thread heb ik me net wat beziggehouden met verschillende micro's in de kam van mijn contrabas te duwen.

't is helemaal geen wetenschappelijk experiment, geen levels gelijkgezet, geen ultieme microplaats gezocht, niets aangepast/ge-edit/EQ/... of zo, gewoon droog met verschillende micro's opgenomen.

Werkwijze: ikke -> contrabas in regie -> micro in kam met wat noppenmoesj -> preamp van D&R (sorry mesadude ) -> SSL alphalink -> Cubase 5.
24bit 88kHz maar met R8Brain gedownsampled naar 44kHz.

Telkens een themaatje gespeeld (Mr. P.C.) en een rondje impro.

Micro's met innige deelname:
Sennheiser MD-421
Neumann KM-184
Shure SM-7b
Shure SM-57 (in omni met tape rond kop geplakt - de enige die ik binnen handbereik had)
AKG C-391
Beyerdynamic M160 ribbon
Beyerdynamic M201
Electrovoice RE-20
Audio-Technica 4050 in cardio
Audio-Technica 4050 in omni
Audio-Technica 4050 in fig8
Behringer ECM-8000
Peluso P28 (tube SDC)
Rode NT-1.

De RE-20 was op't randje van mogelijk om in die kam te proppen (en ze er een minuut in te houden) dus ik heb mijn lampen grootmembranen niet geprobeerd..

Natuurlijk heb je al een verschil tussen bvb de side-address en front-address micro's maar desalniettemin toch interessante bevindingen..

Laat eens weten wat je van welke micro vindt en ik zal binnen een paar dagen of zo laten weten welke micro wat is.

Enjoy,
Herwig

Edit: directe link naar de bestanden:

Laatst gewijzigd door DogPants; 24-03-2010 om 09:46 Reden: directe link naar intern gehoste bestanden toegevoegd
Met citaat reageren