homerecording.be forum

homerecording.be forum (http://www.homerecording.be/forum/)
-   Opnametechnieken (http://www.homerecording.be/forum/f11/)
-   -   Protools en Lexicon MX200 (http://www.homerecording.be/forum/t8528.htm)

ThePaleSaint 04-10-2008 22:27

Protools en Lexicon MX200

Beste vrienden,
Ik werk met Protools en heb sinds kort de lexicon aangeschaft. Het opnemen met een effect is me al gelukt. Maar eenmaal opgenomen kan het blijken dat het effect niet mooi klinkt met de rest. Ik wil dus na het droge signaal te hebben opgenomen, achteraf op het opgenomen spoor de Lexicon effecten plaatsen en beluisteren. Ik heb me laten vertellen dat dat gaat met Bussen en Auxen en met Send en return on Protools. Weet iemand hier een goede uitleg van te geven of waar ik dat kan terugvinden op het www?
Alvast bedankt.
The Palesaint

AzimuthZero 05-10-2008 12:43

Re: Protools en Lexicon MX200

Probeer eens op: pro tools - About.com : Home Recording

Backbone 08-10-2008 07:59

Gebruik je een externe mengtafel of mix je alleen in protools.

ThePaleSaint 11-10-2008 11:09

Ik gebruik ook een externe tafel, de yamaha MG16/6FX.

Backbone 12-10-2008 00:34

Dan kan je je FX's aansluiten op je AUX sends en returns (Y-cable). Sends van je mengtafel naar je IN van je FX en weer van je out naar je returns. Of als je een insert ingang op je tafel hebt (1 ingang per AUX) gebruik je een (Y-cable) send/return kabel, die aan 1 kant een jack heeft en aan de andere kant twee jacks. De kant met twee jacks stop je in de IN en de andere in OUT en aan de ander kant gaat die naar je insert van je tafel. Lukt het niet dan heb je waarschijnlijk de send van de kabel in de verkeerde (OUT) gestopt en moet je ze ff omdraaiien. En zo kan je je opgenomen tracks die je over je mengtafel uitmixed via je aux knoppen naar je FXs sturen en ontvang je je reverb or whatever terug naar je mengtafel.

ThePaleSaint 12-10-2008 21:48

thxs. Ik ga dit uitproberen!

ThePaleSaint 16-10-2008 21:12

1 Bijlage(n)
Misschien is het handig dat ik even een overzichtje meestuur van hoe een en ander nu gekoppeld is. Ik heb dus een Yamaha tafel, de Delta 1010, de behringer Powerplay koptelefoonversterker en de Lexicon MX 200. Verder neem ik op met Protools M powered 7.
Plaatje apart bijgevoegd.
Op kanaal 7 en 8 (2 keer mono)op de Yamahatafel krijg ik het signaal binnen van de Delta. Op kanaal 15/16 (stereo) krijg ik het signaal terug van de Lexicon.
Op de Yamaha achterkant, zit op Aux 1 en Aux 2 de aansluiting naar de koptelefoonversterker.
Op Send Effect (op de Yamaha achterkant) zit een kabel naar de Lexicon. Signaal van de Lexicon gaat dus naar kanaal 15/16 terug.

Wat ik zou willen is, dat ik bij het opnemen van een instrument of zang een effect kan toevoegen die we wel horen bij het inzingen of spelen maar die niet (of apart) wordt opgenomen. Later wil ik dan het opgenomen spoor in Protools "kaal" kunnen beluisteren en spelenderwijs voorzien van een effect. Dat ik dan bijvoorbeeld een nieuwe track maak met zang EN het effect.

Ik hoop dat zoiets mogelijk is.

groeten
The PaleSaint

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.