homerecording.be forum

homerecording.be forum (http://www.homerecording.be/forum/)
-   Outboard hardware (http://www.homerecording.be/forum/f45/)
-   -   Solid State Logic (SSL) Mynx (http://www.homerecording.be/forum/t6944.htm)

billybear 03-06-2008 21:02

Solid State Logic (SSL) Mynx

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Solid State Logic (SSL) Mynx

Citaat:

Solid State Logic (SSL) komt naar buiten met de "Mynx", een twee-unit behuizing. Mynx is een soort desktop mini X-Rack waarin je twee units van de X-Rack module reeks kan plaatsen. Vroeger konden de SSL modules enkel ingebouwd worden in het standaard 4U frame, met een prijskaartje van circa 850. De Mynx kost zo'n 294, en maakt het zo ook voor minder kapitaalkrachtige amateurs mogelijk om SSL apparatuur in huis te halen.
http://www.homerecording.be/files/u2/SSL_Mynx.jpg
Om het originele en complete item te lezen ga je naar Solid State Logic (SSL) Mynx

Commentaar kan je hieronder geven.

MAPT 04-06-2008 14:33

Re: Solid State Logic (SSL) Mynx

:eek:

Mauce 04-06-2008 16:21

Het is wel stukken goedkoper als een API lunchbox met de zelfde input/eq setup. Alleen vind ik jammer dat er geen Totalrecall opzit. Ik zit me nou tedenken, waarom zal je uberhaupt nog een Duende classic kopen als je voor het zelfde zowat een Mynx + 1 monochannel kan krijgen...
Maar goed. Is hij hier in nederland al leverbaar in parijs moet ik nog echter 2maand wachten tot ik kan proberen/ondervinden...

Pixie 04-06-2008 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mauce (Bericht 44001)
Het is wel stukken goedkoper als een API lunchbox met de zelfde input/eq setup.

Eeuh, ik meen ergens gelezen te hebben dat het hier enkel gaat over de behuizing, zonder modules (ik dacht in Computer Music of op musicradar.com ). Niks geen input/eq setup...
Maar ik kan me vergissen hoor.

Mathew Lane 04-06-2008 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pixie (Bericht 44005)
Eeuh, ik meen ergens gelezen te hebben dat het hier enkel gaat over de behuizing, zonder modules (ik dacht in Computer Music of op musicradar.com ). Niks geen input/eq setup...
Maar ik kan me vergissen hoor.

Het gaat idd enkel over de behuizing. Je kiest zelf je modules uit 2 types preamp modules, channel comp/gate module, EQ module, buscompressor module (double size), 4-input module of 8-input module in combinatie met master module voor een mini SSL mixer.

Total Recall is weggelaten omdat dit de prijs teveel zou opdrijven. Users die dat wensen kunnen terecht bij een grote X-Rack.

(ter volledigheid, ik werk voor Joystick Audio, SSL Benelux distributeur)

Wesley 05-06-2008 09:43

Ga ik toch liever voor een xRack

crazymike 16-04-2009 11:40

Is dit dan van veel betere kwaliteit als de X-logic alpha channel die heel wat biedt voor 755 euro?

Als je de optelsom maakt voor een mynx, mic pre en eq kom je op 1332 euro.
Daarbovenop heb je nog eens AD-conversie op de alpha channel.

Of is dat een appelen/peren vergelijking :p

DogPants 16-04-2009 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door crazymike (Bericht 75754)
Is dit dan van veel betere kwaliteit als de X-logic alpha channel die heel wat biedt voor 755 euro?

... zou dit eigenlijk ook wel eens willen weten. Onlangs de gelegenheid gehad om een alpha channel te testen, en ik vond die "ok-maar-niet-wauw".
Iemand?
Vriendelijke groet,
alain

Mathew Lane 21-04-2009 11:00

De X-Rack modules bieden vooral meer features en flexibiliteit. Bij de AlphaChannel is niet echt bezuinigd op kwaliteit, wel op aantal features en hoe uitgebreid ze zijn, al is de preamp niet hetzelfde als de full VHD, en is ook de EQ een ander ontwerp (gebaseerd op G series stereo channel EQ).

Je kan ze altijd eens naast elkaar testen als je twijfelt tussen de twee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.