homerecording.be forum

homerecording.be forum (http://www.homerecording.be/forum/)
-   Overige audio software, drivers en digitale technieken (http://www.homerecording.be/forum/f9/)
-   -   Cpu (http://www.homerecording.be/forum/t3723.htm)

drummerstaf 14-06-2007 10:02

Cpu

Hey,
ik werk met sonar 6, en de bijhorende VSTs en Sessiondrums.
Wanneer ik nu een nummer start met zo een 10 midikanalen, en enkele eq's er op en sessiondrummer, dan slaagt mijn CPU aan een kant helemaal in het rood en lijkt het mij dat hij ook de boel zo een beetje tegen houd.

Kan dat, of is dat normaal, en zo niet wat kan ik daar aan doen.
Ik heb pas een nieuwe computer dus ik dacht dat die dat wel moest af kunnen.

Staf

_-RidDim-_ 14-06-2007 14:47

Re: Cpu

hey Staf,

Hoewel ik niets ken van sonar, lijkt me de eerste boosdoener altijd een te lage bufferwaarde (latency) in je instellingen, probeer deze eens naar 1024 oftewel zo'n 20ms te zetten en bekijk of het dan beter gaat.
Anders zijn er mischien programmas zoals virusscanners of andere services die op de achtergrond draaien en die je systeem belasten.

Over wat voor CPU spreken we hier? Dual-core?

good luck

JimMstr 15-06-2007 10:30

Ik werk ook met sonar 6, en heb n beetje hetzelfde gehad..oplossing was (ik weet het niet precies vanbuiten, zit nu in Belgie voordemoment) in de opties de "dual engine" van sonar aan te vinken, en dan krijg je balkje cpu1 en cpu2, vraag me niet wat het precies doet, maar ik kan je wel zeggen dat je dan behoorlijk meer kunt gaan spelen met effecten voordat je kampt met een overload.

grtz

drummerstaf 15-06-2007 10:48

Hallo,

bedankt _-RidDim-_, ik heb dat dadelijk gedaan en het was al beter.

JimMstr, hey bedankt voor de tip, ik ga dit nu dadelijk doen, en ik weet seffens te zeggen of ik dat gevonden heb, en of het dan veel beter zal zijn.

Nogmaals hartelijk dank aan iedereen voor de hulp.

Een dolgelukkige Staf weeral se.
Staf

drummerstaf 15-06-2007 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimMstr (Bericht 24788)
Ik werk ook met sonar 6, en heb n beetje hetzelfde gehad..oplossing was (ik weet het niet precies vanbuiten, zit nu in Belgie voordemoment) in de opties de "dual engine" van sonar aan te vinken, en dan krijg je balkje cpu1 en cpu2, vraag me niet wat het precies doet, maar ik kan je wel zeggen dat je dan behoorlijk meer kunt gaan spelen met effecten voordat je kampt met een overload.

grtz

Hallo,

zou je voor mij straks of morgen nog eens willen bekijken wat jij juist gedaan hebt aub.
Ik vind alleen onder Options, Audio, General, en hier vind ik dan (64bit double precision engine) en dat kan ik aanvinken, iets anders vind ik niet.

Maar ik heb alvast deze aangevinkt.
Laat maar eens horen als je wil.

Alvast bedankt.
Staf

drummerstaf 15-06-2007 11:07

Hey JimMstr,

ik ben ook een Belg hoor.
Ik woon in Tessenderlo, dat is niet zo ver van Herk de stad he.

Staf

JimMstr 16-06-2007 11:44

Volgens mij was het idd die double precision engine die je CPU 'opdeelde' in twee.. Als je nu naar dat balkje kijkt, zou het om de zoveel tijd moeten veranderen (CPU1 - CPU2 - CPU1 enz)

Nee, idd is tessenderlo niet ver van Herk-de-Stad (ben er gisteren zelfs nog geweest, hehe), maar m'n homestudio bevindt zich in Rotterdam.

drummerstaf 16-06-2007 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimMstr (Bericht 24828)
Volgens mij was het idd die double precision engine die je CPU 'opdeelde' in twee.. Als je nu naar dat balkje kijkt, zou het om de zoveel tijd moeten veranderen (CPU1 - CPU2 - CPU1 enz)

Nee, idd is tessenderlo niet ver van Herk-de-Stad (ben er gisteren zelfs nog geweest, hehe), maar m'n homestudio bevindt zich in Rotterdam.

Hey bedankt he, ik heb alles aangepast nu.
Als je nog eens hier in Tessenderlo komt, ben je altijd welkom in mijn homestudio he.
Als je mijn adres wil, laat je me het maar horen.
mvg
Staf

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.