homerecording.be forum

homerecording.be forum (http://www.homerecording.be/forum/)
-   Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten (http://www.homerecording.be/forum/f13/)
-   -   Kan Dit? (http://www.homerecording.be/forum/t3620.htm)

Rixx 31-05-2007 11:28

Kan Dit?

2 Bijlage(n)
hallo mensen

ik heb iets in me hoofd
en mischien bestaat het of juist niet
werkt het of werkt het niet?

ik wil een XLR(mic snoer)
bevestigen aan 2 jacks
ik heb een tascam us122l
en een magpaneel
maar wat ik juist wil doen is het magpaneel
aan de tascam aansluiten zodat ik inplaats van
2 microphone meerdere kan in pluggen via het mangpaneel
kijk naar de foto

maar is dat mogelijk?
ik hoor graag van jullie

Sjaan 31-05-2007 11:30

Re: Kan Dit?

Dit kan, maar als ik jou was zo ik twee kabels kopen. 2 kabels die elk een xlr naar jack hebben en dan kan je zowel links als rechts opnemen waardoor je toch nog wat controle hebt over stereo.

faderbug 31-05-2007 11:41

aangezien je via een mengpaneel werkt heb je helemaal geen special kabels nodig.

je plugt het nodige aantal micro's in het mengpaneel en die mix stuur je dan naar de tascam.

als het de bedoeling is van de kabel om al die verschillende micro's APART binnen te krijgen op de tascam : dat kan niet. er zijn twee kanalen op de tascam dus je kan altijd alleen maar twee aparte dingen binnen krijgen.

Rixx 31-05-2007 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faderbug (Bericht 24205)
aangezien je via een mengpaneel werkt heb je helemaal geen special kabels nodig.

je plugt het nodige aantal micro's in het mengpaneel en die mix stuur je dan naar de tascam.

als het de bedoeling is van de kabel om al die verschillende micro's APART binnen te krijgen op de tascam : dat kan niet. er zijn twee kanalen op de tascam dus je kan altijd alleen maar twee aparte dingen binnen krijgen.

ja daarom wil ik ju8ist die kabel maken!
ik heb ook al reaktie gekregen van feedback.nl en het kan!

faderbug 31-05-2007 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rixx (Bericht 24207)
ja daarom wil ik ju8ist die kabel maken!
ik heb ook al reaktie gekregen van feedback.nl en het kan!

dan is er iets wat ik niet goed begrijp : kan je het nog eens uitleggen?

classa50 31-05-2007 15:00

Heeel verwarrend ^_^.... ik snap het ook niet goed. Ik zou ook denken dat je met een mixer die kabels niet nodig hebt...

countcobolt 31-05-2007 17:14

mss wil hij direct out gebruiken op een nogal clandistiene manier?

drummerke 31-05-2007 20:26

oeijoaijoeij

wat ben je van plan. Ik denk dat ik je snap.
Je wilt gewoon thuis eerst alles in je mengpaneeltje pluggen en dat opnemen. Maar je wilt niet iedere keer allei kabels moeten versteken? OK?

Heel gemakkelijk toch. Sluit alles aan op je mengtafeltje (micro's, gitaar, keys) en gebruik de main out van je mixer naar de line inputs van je TASCAM. Daar heb je kabels voor. Maar toch niet terug via die preamp? komt echt niet goed anders. Tenzij je niet anders kan natuurlijk.

Voor vragen mag je altijd PM.

Groeten drummerke

ps: als je toch super opnames wil moet je dan toch direct mic in de tascam pluggen.

Rixx 01-06-2007 00:23

juist jij begrijpt me:D
dat is inderdaat de bedoeling!!

Rixx 01-06-2007 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drummerke (Bericht 24225)
oeijoaijoeij

wat ben je van plan. Ik denk dat ik je snap.
Je wilt gewoon thuis eerst alles in je mengpaneeltje pluggen en dat opnemen. Maar je wilt niet iedere keer allei kabels moeten versteken? OK?

Heel gemakkelijk toch. Sluit alles aan op je mengtafeltje (micro's, gitaar, keys) en gebruik de main out van je mixer naar de line inputs van je TASCAM. Daar heb je kabels voor. Maar toch niet terug via die preamp? komt echt niet goed anders. Tenzij je niet anders kan natuurlijk.

Voor vragen mag je altijd PM.

Groeten drummerke

ps: als je toch super opnames wil moet je dan toch direct mic in de tascam pluggen.

jij begrijpt me tanx man:)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.