homerecording.be forum

homerecording.be forum (http://www.homerecording.be/forum/)
-   Beginners-forum (http://www.homerecording.be/forum/f20/)
-   -   Aansluiten hardware op Mr816x (http://www.homerecording.be/forum/t35652.htm)

Bolan 16-03-2013 10:23

Aansluiten hardware op Mr816x

Ik heb gezocht, maar als ik het over het hoofd heb gezien: Mijn excuses..

Ik heb een Alesis midiverb 2 en ben erg fan van de bekende MBV reverse reverbs etc. Nu ik deze niet meer mee wil slepen naar een oefenruimte dacht ik: Ik sluit m aan op mijn mr816x om wat signalen 'op te leuken'. Hoe kan ik dit het beste aansluiten? De midiverb heeft een L en R in en een L en R uit. De i/o insert op de steinberg lijkt me niet geschikt hiervoor (Ik kan het mis hebben, maar is deze niet in de chain voor alles en dus beter voor bijv. compressors?)

Ik ga het voor gitaren, vocals, whatever gebruiken dus ik neem aan dat 1 (mono) output naar bijv. de L van de midiverb gaat, maar dan? Moet ik een 2mono naar stereo kabel hebben? Dat ik 2 jacks in de L en R out van de midiverb plug, en de stereo plug in een ingang van de mr816x? Of moet ik 2 kabels hebben? Of is dit een effect waarbij ik enkel mono moet gebruiken?

Ik had gehoopt een line-in te kunnen gebruiken, maar die heeft deze unit niet?

Zoals jullie kunnen lezen is het gebruik van hardware effecten voor mij erg nieuw en snap ik er weinig van haha.

wil72810 16-03-2013 12:08

Re: Aansluiten hardware op Mr816x

Gebruik gelijk welke van je Line Outs (behalve de out 1 en 2 die je master out zijn) en in Cubase maak een Send aan naar een external kanaal (mono of stereo). Die line outs verbind je met de line in van de Alesis en de output van de Alesis stuur je terug naar de line input(s) van de MR816X.
Als je stereo in/outwil gaan, gebruik je twee kanalen zowel voor ingang als uitgang; als je mono naar de Alesis wil en stereo terug gebruik je 1 kanaal output en 2 kanalen input op je MR.
Even de Cubase manual doorlezen over het gebruik van externe effecten en hoe je die integreert in je DAW.

Jan

Bolan 16-03-2013 12:38

Bedankt voor je reply! Het gaat software technisch wel goed komen denk ik. De mr816x heeft geen line ingangen helaas, dan zal ik 2 voorversterkte moeten opofferen ben ik bang. En die 2 voorversterkte inputs als return gebruiken. En daar een effectkanaal van maken als ik het stereo wil (?). Toch?

wil72810 16-03-2013 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolan (Bericht 274216)
De mr816x heeft geen line ingangen helaas

Elke input van de MR is een mic/line input. Je hebt inderdaad gelijk dat je er eentje (of twee) van afsnoept als je de externe toestellen terug wil koppelen naar je DAW. Een goedkoop alternatief kan misschien een ADAT 8 kanaals line of mic/line doosje (a la Behringer AD8000) aan je ADAT poort hangen. In een keer 8 extra inputs en outputs.

Jan

mike von hell 16-03-2013 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolan (Bericht 274203)
Ik heb een Alesis midiverb 2 en ben erg fan van de bekende MBV reverse reverbs etc.

Brother ! :)

Bolan 16-03-2013 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mike von hell (Bericht 274231)
Brother ! :)

:)

En bedankt voor de hulp! Dan moeten er maar 2 inputs aan geloven ;) In mn mini kamertje gebruik ik ze toch niet. (enkel op locatie om een drumkit op te nemen).

Ik ga er morgen mee aan de slag!

mike von hell 16-03-2013 20:45

Welke effecten gebruik jij voor de " Kevin Shields " sound ?
Alleen de midiverb ?

Bolan 16-03-2013 23:35

Tja, alle pedalen die ik heb ;)
Nee, ik moet zeggen dat het bandje waar ik mee speel ook veel invloeden van the black angels/a place to bury strangers/the december sound heeft, dus niet per se een MBV sound. Maar ik merk wel dat 2 amps helpen.. Ik heb een boss rv pedaal waarvan links door een lichte fuzz gaat (met eventueel wat delay, wah, tremolo) en de rechter uit gaat door de midiverb (nu neem ik die niet meer mee), een goedkope boss hm-2, fuzzfactory-clone en vervolgens in of een basversterker of gitaarversterker. Het is vooral erg luid maar de versterker met de lichte fuzz is wel duidelijk de definitie te horen.
Ik speel op een jazzmaster en het belangrijkste is uiteraard om continue de tremolo arm zoveel heen en weer te bewegen dat je er zeeziek van wordt haha.

Ken je deze band btw? Zijn behoorlijk beinvloed door een bepaalde band.. haha:

[media]http://www.youtube.com/watch?v=46XU6PGvIP4[/media]

[media]http://www.youtube.com/watch?v=FmRG82a2r8o[/media]

mike von hell 25-03-2013 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolan (Bericht 274264)
Ken je deze band btw? Zijn behoorlijk beinvloed door een bepaalde band.. haha:

Tja... Had dit wel 's gehoord. Lijkt "teveel" op MBV. Een beetje Amerikaanse hysterische overdrevenheid naar mijn mening :)
Welke pad op je midiverb gebruik jij voor de "mbv" sound . Gewoon de reverse reverb of misschien een ander ?

Bolan 27-03-2013 20:58

Haha daar kan ik wel inkomen. Ik gebruik inderdaad de reverse/bloom effecten standaard eigenlijk, heb de rest nooit echt een kans gegeven :D

Even een vraagje ontopic: Ik heb 1 (output 8) van mn mr816 naar de midiverb input links gaan. De L en R output van de midiverb gaan naar input 7 en 8 van de mr816...

Nu zet ik in het onderdeel vst connections in het tabje External effects de Sendbus op mr816 analog 8. Ik maak een stereo return en vul hier mr816 analog 7 voor L en mr816 analog 8 voor R.

Vervolgens wil ik dit effect in een audiotrack als insert inschakelen, maar staat deze in mijn lijst plugins met een X er voor. Als ik de levels op mijn midiverb of mr816 aanpas krijg ik wel te zien dat input 7 en 8 clippen, dus er komt wel een signaal binnen. Ik heb dit dus niet goed in cubase gerout. Kan iemand mij vertellen welke fout ik maak?

Grt

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.