homerecording.be forum

homerecording.be forum (http://www.homerecording.be/forum/)
-   Roddels & naast-de-kwestie (http://www.homerecording.be/forum/f14/)
-   -   dit ziet er niet goed uit (http://www.homerecording.be/forum/t3352.htm)

eklektiker 16-04-2007 18:30

dit ziet er niet goed uit

3 Bijlage(n)
Twee Britse medewerkers van het verhuisbedrijf G&R lieten een Bosendorfer concertpiano ter waarde van maar liefst €66.000 uit de verhuiswagen vallen.
De eigenaars van de perperdure Bosendorfer zijn ontroostbaar. Het echtpaar had jarenlang gespaard voor het instrument. Ze vrezen dat hun Bosendorfer niet meer in ere hersteld kan worden. (zie foto's)

Pixie 16-04-2007 18:35

Re: dit ziet er niet goed uit

Bwah, een aanslaggevoelig keyboardje en een goede plugin en het probleem is opgelost.

Toegegeven, het staat wel niet zo leuk in de woonkamer ;) .

Mauce 16-04-2007 21:34

Verdamme, laat die verhuizers eens ergens uit/van af vallen :|

Echter de eigenaren hoeven eigenlijk nergens voor te vrezen. Dit gaat allemaal via de verzekering. Als het een dergelijk bedrijf is ontslaan ze zulke kneuzige verhuisers en betalen gewoon de schade.
Welke mongool (sorry voor mijn taal gebruik) gaat dan ook met 2man een vleugel piano verplaatsen uit een vrachtwagen in het gras?!?
Je weet toch dan dat je om moeilijkheden gaat vragen...

billybear 16-04-2007 22:19

Ik snap hoegenaamd niet hoe je't in je hoofd kan krijgen zoiets met twee te tillen?? Mijn tilervaringen met een simpele buffetpiano waren al buitengewoon.

Het doet mij ook denken aan die "piano-katapult-machine" die een tijdje geleden een massa (afgedankte) piano's een laatste vlucht gaf in Antwerpen noord, in het kader van een kunstproject. Erg indrukwekkend om een piano van meters hoog te zien neerstorten, ik heb het live meegemaakt.

Pixie 16-04-2007 22:34

Nu ja, zo te zien waren ze eerder met drie. Iemand moest toch de foto's nemen?

billybear 16-04-2007 22:53

Citaat:

Iemand moest toch de foto's nemen?
Die fotograaf had beter een handje geholpen.

Ramptoerist...

faderbug 16-04-2007 23:16

die bulldozer op het einde is best wel een fijn detail ...

steadyshot 17-04-2007 07:54

Ik heb al verschillende keren meegemaakt dat een pianoverhuurbedrijf een vleugel laat ophalen door één man. Er bestaan speciale trolleys voor.
een soort "trans-palette" die onder de vleugel geschoven wordt, dan wordt de vleugel met linten vastgemaakt, gekanteld, de poten eraf geschroefd en in de vrachtwagen gerold.

classa50 17-04-2007 09:46

Het ziet er inderdaad niet gied uit, maar ik snap niet dat een eigenaar van een dergelijk vleugel niet een pianovervoer voor geregeld hebben, want die bestaan gewoon.... i.p.v. van de standaard verhuizers. Sry, hoor, maar ook een beetje dom...

eklektiker 17-04-2007 12:22

Er staat op de vrachtwagen nochtans duidelijk pianomovers@... , dus ze zullen toch al ervaring gehad hebben met dit soort werk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.