homerecording.be forum

homerecording.be forum (http://www.homerecording.be/forum/)
-   Beginners-forum (http://www.homerecording.be/forum/f20/)
-   -   Windows XP modus in windows7 voor vst installatie. Werkt dit. (http://www.homerecording.be/forum/t29113.htm)

Williamsmusic 03-12-2011 17:20

Windows XP modus in windows7 voor vst installatie. Werkt dit.

Hallo, ik overweeg de Windows XP modus te installeren in Windows 7 omdat ik sommige VST software zoals FabFour, Gypsy en Synthogy Ivory met geen mogelijkheid in Win7 geinstalleert krijg :mad: maar ik ben een beetje huiverig. Ik durf het niet echt aan, en vraag jullie wat advies. B.v. raden jullie het aan: werkt het goed. En hoe kan ik dit het beste aanpakken. Bijvoorbaat hartelijk dank.:)

Bosjanet 03-12-2011 19:07

Re: Windows XP modus in windows7 voor vst installatie. Werkt dit.

Installeer XP als 2e OS, enkel en alleen voor muziekproductie.

PCDJHENK 04-12-2011 00:24

Xp onder W7 draait in een virtuele omgeving. Ik denk dat je dan in die XP geen firewire koppeling kunt maken met je externe interface. Externe USB-aansluitingen zullen waarschijnlijk wel kunnen gedeeld worden.

Zoals Bosjanet zegt, installeer XP als 2de OS op een andere partitie of schijf in je pc.

frederic 04-12-2011 02:13

Je kunt ook proberen om de DLL files van de VST plugin inladen, in een 32bit host zoals Jbridge.

Bosjanet 04-12-2011 09:37

Als 32- of 64-bit z'n probleem is, mag ie dat wel laten weten, maar Fab Four bestaat ook in 64-bit.

Williamsmusic 04-12-2011 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bosjanet (Bericht 222312)
Installeer XP als 2e OS, enkel en alleen voor muziekproductie.

Hallo, Bosjanet. Bedankt voor de reactie. O.k. Dat is de bedoeling. Maar werk het voor Grote VST's?

Williamsmusic 04-12-2011 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK (Bericht 222346)
Xp onder W7 draait in een virtuele omgeving. Ik denk dat je dan in die XP geen firewire koppeling kunt maken met je externe interface. Externe USB-aansluitingen zullen waarschijnlijk wel kunnen gedeeld worden.

Zoals Bosjanet zegt, installeer XP als 2de OS op een andere partitie of schijf in je pc.

Hallo PCDJHENK, ook bedankt. Ik heb een externe USB inteface. Dat hoeft dan het probleem niet te zijn.
Wat betreft "installeer XP als 2de OS.....": betekent dit de niet virtuele XP. En is dit dan wat ik gehoord heb mischien dual boot??.

Williamsmusic 04-12-2011 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frederic (Bericht 222357)
Je kunt ook proberen om de DLL files van de VST plugin inladen, in een 32bit host zoals Jbridge.

Hallo frederic, ook bedankt. Ik kan sommige VST's niet linstalleren in win7. Daarnaast werk ik nog niet met een 64bit host.

Williamsmusic 04-12-2011 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bosjanet (Bericht 222366)
Als 32- of 64-bit z'n probleem is, mag ie dat wel laten weten, maar Fab Four bestaat ook in 64-bit.

Daar ligt het niet aan: het installeren van Fab Four is een ramp samen met b.v. Gypsy. Het wordt ook toegegeven door sound online; dat er problemen zijn.

Williamsmusic 04-12-2011 10:54

Wat het belangrijkste is: een tweede OS: WinXP in Win7 Virtual of anders die geen problemen geeft, maar wat het ook wordt : hoe moet ik dat dan doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.