homerecording.be forum

homerecording.be forum (http://www.homerecording.be/forum/)
-   Special: Mic Shootouts (http://www.homerecording.be/forum/f47/)
-   -   Shootout op snare. (http://www.homerecording.be/forum/t24759.htm)

Pixie 17-02-2011 13:30

Shootout op snare.

Zoals beloofd in mijn thread over SDC's op snare, hier een shootout die ik vanmorgen gedaan heb in mijn woonkamer.
Ik heb een zestiental dynamische en condensator microfoons op een Sonor Force 3001 snare via mijn RME Babyface opgenomen.
Alle tracks zijn genormaliseerd tot -6db.

De gebruikte microfoons:

Condensator microfoons:

AKG C409 (aangezien dit een clipon met aparte batterij voeding en een line out is, is deze opgenomen via de High-Z ingang van de Babyface)
Behringer C-2 (-10db pad)
Neumann KMS105
Oktava MK-012 (-10db pad)
Oktava MK-319 PEO (niet bruikbaar wegens geen pad-switch)
Oktava MK-319 (-10db pad)
t.Bone MM-1 (niet bruikbaar wegens geen pad-switch)
M-Audio Nova
Sontronics STC-1 (-10db pad)

Dynamische microfoons:

Audio Technica AT 818 II
Sennheiser MD-421
Sennheiser MD-411 s (met de filter op Sprache)
Sennheiser MD-411 m (met de filter op Musik)
JTS NX-7
Shure SM57
Shure SM58

Mic Shootout on snare by Tumbler on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

Dekkorr 17-02-2011 19:46

Re: Shootout op snare.

ik zeg de MD421 of de Oktava met de MOD.

Leuke test!!

PCDJHENK 17-02-2011 22:04

KMS105 - MD421 - C2

Stond de gain vd T-bone niet te hoog. Volume is stuk hoger dan alle andere samples.

Henk

Pixie 17-02-2011 22:36

Wegens gebrek aan pad-switch, zijn zowel de t.Bone als de Oktavamod overstuurd (één van de mods bij de Oktava is het verwijderen van de pad-switch uit het circuit), aangezien de gain bij beide op minimum stond.

Ik heb deze opnames nog niet beluisterd op mijn DAW, maar een korte luistersessie met mijn oortjes op mijn laptop, deed mij in eerste instantie kiezen voor de M-audio Nova (valt een beetje dunnetjes uit, maar de transients bevallen mij) en de gewone Oktava MK-319 (meer body dan de Nova, maar ook die transients die goed aanwezig zijn).

Morgen ga ik er eens werk van maken om alle tracks op mijn DAW zuiver te beluisteren en er eens een LA3A over te steken (die ik meestal gebruik op snare) om eens te zien hoe de compressor de decay van de snare naar boven haalt bij de verschillende microfoons.

Epicadrummer02-06 17-02-2011 22:55

Gaaf gedaan man!!! super!

M-audio vind ik te gek, oktava mc012 viel ook niet tegen en toch ook de good old sm 57 vanuit de perspectief van een song , waarbij de snare overeind blijft qua sound...

Groeten, Jeroen

collieman 17-02-2011 23:18

Toffe Shootout! Leuk om eens door te nemen...
Als favorieten komen bij mij deze uit de bus:
behringer C-2
MD441 s
M-audio Nova
Sure SM57
sontronics STC

de JTS NX vindt ik het minst....
Volgende week heb ik (eindelijk) nieuwe monitors, dan doe ik gelijk even deze shootout opnieuw!

Dit was meteen m'n eerst post op dit forum. Ik dwaal hier al een tijdje rond, speurend tussen de vele pagina's aan nuttige informatie, en vind dit allemaal zo interessant dat ik zelf maar zwijg :) Ik stel me wel nog even voor zoals het hoort binnenkort!

Alvast bedankt voor deze shootout, alweer zeer verruimend!

DogPants 17-02-2011 23:24

De sontronics klinkt in mijn oren ook wel graaf: gebalanceerd, klaar, voldoende presence, zonder al té specifieke nadruk op vervelende frequenties (wat andere mics wel durven hebben). Die mics hebben me al eens in een andere test ook behoorlijk overtuigd...

Toffe test! Thanks Pixie!

Vriendelijke groet,
alain

bas hensing 18-02-2011 00:34

319 vind ik het leuks. Ik houd wel van een dikke kont. Maar het is natuurlijk erg "genre" afhankelijk.

Heb je geen samples van die snare zonder microfoon, zodat we horen hoe hij in het echt klinkt?:confused:

Dekkorr 18-02-2011 01:08

Hoe laat je iets horen zonder mic?? Ben benieuwd!

bas hensing 18-02-2011 01:13

tsjaa..dat de grap.

Het is wel zo dat al die microfoon allemaal tegelijk zijn opgenomen. Daarom staan ze allemaal op een verschillende plaats.
Dat kan het geluid ook aardig bepalen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.