homerecording.be forum

homerecording.be forum (http://www.homerecording.be/forum/)
-   Linux en muziek productie (http://www.homerecording.be/forum/f43/)
-   -   Binnenkort Reaper op Linux? (http://www.homerecording.be/forum/t19502.htm)

Bosjanet 18-05-2010 12:44

Binnenkort Reaper op Linux?

Justin's blog

Blijkbaar werkt Cockos achter de schermen aan een versie van Reaper voor Linux. Bij de testversies valt er spijtig genoeg nog geen versie van Linux te bespeuren.

TheMole 18-05-2010 17:22

Re: Binnenkort Reaper op Linux?

Waarop de geek diep in mij zich ff een "w00t" liet ontschieten :).

Jacks 19-05-2010 09:50

Renoise pakt het naar mijn mening goed aan

Citaat:

Renoise is multiplatform; runs on Windows, Mac and Linux.
Register your copy, and you get all 3 versions.
Zo zou Reaper dat ook moeten doen. Ik heb het idee dat Renoise op Linux relatief veel gebruikt wordt en ook EnergyXT. Er liggen daar zeker kansen voor Reaper, ook al omdat vrij veel mensen Reaper via Wine hebben lopen.

Bosjanet 19-05-2010 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jacks (Bericht 140528)
Zo zou Reaper dat ook moeten doen.

Zo doet Reaper het ook, alleen is de Linux-versie nog niet klaar. Renoise heeft trouwens een gelijkaardig parkoer afgelegd: ook eerst Windows only, dan Mac PPC, dan Mac OS Universal, en dan Linux.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jacks (Bericht 140528)
Ik heb het idee dat Renoise op Linux relatief veel gebruikt wordt en ook EnergyXT. Er liggen daar zeker kansen voor Reaper, ook al omdat vrij veel mensen Reaper via Wine hebben lopen.

Wat volgens mij gewoon goed is aan Reaper, is dat je geen beperkingen hebt. Of je nu de commerciŽle, persoonlijke of evaluatie-licentie hebt, je hebt steeds de volledige onbeperkte versie van Reaper. Als ik een project maak, en ik stuur dat door, hoeft die andere persoon Reaper niet persť te kopen om dat project te openen en zelf wat te klungelen met de mix.

Nu, 'k wil hier niet staan verklaren dat Reaper beter is dan Renoise, maar Reaper is zeker een DAW dat Linux meer aantrekkelijk zal maken voor geluidsbewerking.

Alleen nog de driver-support van de audio interfaces ('k weet, het zijn er al een heleboel, maar het moeten er echt meer zijn, de goedkope usb 2.0-interfaces vallen allemaal uit de boot), hopelijk laat dat niet te lang op zich wachten.

socialdefect 16-07-2010 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bosjanet (Bericht 140534)
Alleen nog de driver-support van de audio interfaces ('k weet, het zijn er al een heleboel, maar het moeten er echt meer zijn, de goedkope usb 2.0-interfaces vallen allemaal uit de boot), hopelijk laat dat niet te lang op zich wachten.

Dat gaat helaas nog even een probleem blijven, het enige wat je er aan kan doen is veel mailen voor Linux drivers naar de makers van het apparaat wat je werkend wil krijgen. Als je met velen bent, aanhoudend, irritant genoeg en er geen legubere contracten met microsoft zijn wil dit weleens succes boeken, als je maar laat zien dat er een behoefte voor is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.