homerecording.be forum

homerecording.be forum (http://www.homerecording.be/forum/)
-   Outboard hardware (http://www.homerecording.be/forum/f45/)
-   -   Line-mixer vs. Summing amp (http://www.homerecording.be/forum/t12347.htm)

Rein 21-05-2009 12:47

Line-mixer vs. Summing amp

Gewoon uit interesse vroeg ik me af wat nu eigenlijk het verschil is, of zou kunnen zijn tussen een kwalitatieve Line-mixer en een Summing amp.

In de praktijk doen deze toch het zelfde, niet..?

Mvg
Reinout

Mathew Lane 21-05-2009 13:49

Re: Line-mixer vs. Summing amp

Als ze van eenzelfde kwaliteit zijn, is enkel het aantal features het verschil. Elke mixer heeft intern een summing amp.

Rein 21-05-2009 17:00

Net wat ik dacht dus.

Rein 22-05-2009 10:33

Zou een goedkopere mixer een betere/mooiere summing kunnen maken dan summing (als je dit summing kan noemen) ITB?

Mvg
Reinout

Mathew Lane 22-05-2009 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rein (Bericht 79556)
Zou een goedkopere mixer een betere/mooiere summing kunnen maken dan summing (als je dit summing kan noemen) ITB?

Mvg
Reinout

Je zou toch al naar enig niveau van analoge summing en AD/DA convertie moeten gaan om er voordeel uit te halen als het enkel over summing gaat (en niet over routing/outboard integratie/monitoring/...)

Rein 22-05-2009 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mathew Lane (Bericht 79559)
Je zou toch al naar enig niveau van analoge summing en AD/DA convertie moeten gaan om er voordeel uit te halen als het enkel over summing gaat (en niet over routing/outboard integratie/monitoring/...)

ok, Thanx

Rein 22-05-2009 18:27

Het complete summingverhaal spreekt me wel aan, en zo ben ik dus al wat aan het zoeken geweest naar een eventuele summingamp.

Nu heb ik m'n oog laten vallen op een summing amp van "audient".
Sumo - Audient
Hij bezit ook nog een stereo master compressor.
Zou hij de moeite waard zijn, als de AD/DA conversie via m'n RME FF800 gebeurd?

Of.... zijn er nog meerdere summingamps binnen het zelfde budget?

Mvg
Reinout

Mathew Lane 22-05-2009 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rein (Bericht 79631)
Het complete summingverhaal spreekt me wel aan, en zo ben ik dus al wat aan het zoeken geweest naar een eventuele summingamp.

Nu heb ik m'n oog laten vallen op een summing amp van "audient".
Sumo - Audient
Hij bezit ook nog een stereo master compressor.
Zou hij de moeite waard zijn, als de AD/DA conversie via m'n RME FF800 gebeurd?

Of.... zijn er nog meerdere summingamps binnen het zelfde budget?

Mvg
Reinout

Nu vraag je me iets waar ik niet onbevooroordeeld op kan antwoorden: Audient speelt nogal graag leentjebuur bij SSL qua ideeŽn en features (maar de sound lukt hen niet ;) ), en ik werk voor SSL Benelux distributeur.
Ik weet niet wat je budget is, maar alleen jij kan beslissen of je het goed vindt klinken of niet. Summingsystemen van de merken die wij verdelen kan je op test krijgen, voor andere moet je elders zijn.

De convertie van de FF800 is in ieder geval erg deftig in zijn klasse, ik gebruik hem zelf ook in mijn homestudio voor een aantal zaken.

Rein 22-05-2009 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mathew Lane (Bericht 79634)
Nu vraag je me iets waar ik niet onbevooroordeeld op kan antwoorden: Audient speelt nogal graag leentjebuur bij SSL qua ideeŽn en features (maar de sound lukt hen niet ;) ), en ik werk voor SSL Benelux distributeur.

Ok, dat begrijp ik volledig.
De summing amp is ook nog niet voor meteen, maar zoals ik begrijp is Audient niet echt slecht materiaal.

Ik zit zo wat artikels te lezen ivm analoge & digitale summing, en zit ondertussen zo wat te zoeken wat de eventuele mogelijkheden zouden zijn voor mij.
Mocht ik er eentje willen aanschaffen, neem ik zeker contact op met jou.

Alvast bedankt
Mvg
Reinout

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.